·112 syf.··Beğendi
···Okunma: 06 Eylül 2025 16:50 Söze nerden başlayacağımı bilemiyorum… O kadar derin ve acısı olan bir kitap ki :(
Çocukluğundan beri istismara uğrayan ve hep yakınlarından zarar gören, bundan kaçmak için yollara düşen Firdevsi ne yazık ki yine aynı kader bekler. Hayatta kalmak için başka çaresi kalmayan bir kadının yaptığı çaresizlik bu belki. Tiksinerek de olsa bedenini başka erkeklere satmak… Bunun bir çıkış yolu olmadığını anlayıp başka bir iş bularak yeni bir sayfa açmaya karar verir ve bu yolda kendini aşık olurken bulur Firdevs ama ne yazıkki yine yüzü gülmez ve bir darbe de aşkından yer. Kısacası hayatı boyunca yüzü gülmeyen kitapta yazarımızın bahsettiği gibi “ bir çakıl gibi oradan oraya savrulur.” Herkesin ( özellikle kadınların) okurken çok üzüleceği acısını derinden yaşacağını hissettiği bir hayat hikayesi …Firdevs her seferinde birine inanmak, birine sırtını yaslamak isterken her seferinde hayal kırıklığına uğrar. İnsanlara inanmak belki de yaptığı hatalardan yalnızca bir tanesiydi. Kadın olmak başlı başına bir sınavken, hayatın kadınlara türlü imtihanlar çıkarması çekilecek gibi değil. Zor ama kadınların mutlu, özgür ve huzur bulduğu günler dileğiyle…