8/10
·480 syf.··
Beğendi
·
2018 2. kitabı
Atatürk hakkında çok az kitap vardır ki objektif bakış açısıyla yazılsın. Bizim tarihcilerimizin ortak yönü kendi düşünce yapısına uymayan şahsiyetleri çok kolay harcıyorlar yada baştacı yapıyorlar. Ben ILBER ORTAYLI'nin Bi tarihçi olarak tarafsız olmasını çok takdir ederim. Atatürk'ün ilk okul yılları,manastır hayatı, Selenaniğin kozmopolit yapısı, doğal olarak bi Osmanlı bireyi gibi değil de daha çok batılı biri gibi yetişmesine vesile olmuştur. Atatürk'ün yaptığı inkilaplarda da aslında bunu rahatlıkla görürüz. Bu vatan için sayısız cephe de mücadele vermesi, tüm muhaliflere rağmen aldığı radikal kararlar ve bu kararları korkusuzca uygulamak, kitleleri fikirleriyle etkilemek ve etrafında toplamak onu lider yapan en önemli özellikler. Evet bunlara sonuna kadar katılıyorum böyle Bi liderle kazanılırmıș ancak kurtuluş savaşı. Ama bana gore bu kitapta Bi şey çok eksik kalmış ve gecistirilmis. İstiklal mahkemelerinde ne olmuş kimler hangi suçlardan dolayı yargılanmış. İdam edilenler sadece muhalefet ettikleri için mi ölümle cezalandırılmıș. Bu konunun fazla irdelenmemiș olması bu kitap için çok büyük eksiklik olmuş. Onun dışinda gayet güzel Bi biyografi kitabı tavsiye ederim
Tarih
Gazi Mustafa Kemal Atatürkİlber Ortaylı · Kronik Kitap · 201813,5bin okunma
·
5 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.