·234 syf.····Okunma: 16 Eylül 2025 06:43 Evet dostlar bugün de bir kitap bitti. Sanki bir kitap değil bir kişinin hayatı avuçlarımın içinden kayıp gitti. Yalnız yapa yalnız bir kadın olan Marguerite ve onu sevdiğini söyleyen Armand in hikayesi bu. Marguerite ailesi yüzünden kötü yola düşen , ama dünyanın bütün kötülüklerine rağmen kalbi tertemiz kalan güzel kadın. Yaşadığı berbat hayata direnmeye çalışan ama acımasız kaderin hasta ettiği kadın. Bir yandanda onu sevdiğini söyleyen Armand.İkiside birbirlerini sevdiler diye düşüneceksiniz ama ben öyle düşünmüyorum. Yine her zaman ki gibi en çok seven fedakar kadınlar. Bu hikayede kötü yola düşen kadını sevdiğini iddia etsede Armand.sevdigi kadın için ev tutar birkaç ay onunla birlikte yaşar sonrada babasının ısrarlarına dayanamayıp gider. Hani çok seviyor ya onun için sevdiğini terk eder.Çünkü namuslu kadın değil ya . Oysaki namusun kalpte olduğunu bir türlü insanlar anlamadılar anlamiyacaklarda. Marguerite zavallı oysa ne çok sevilmek ve içinde bulunduğu kötü hayattan kurtulmak istemişti. Ama malesef umduğunu bulamadı. Yalnız kimsesiz ve acı çeke çeke hayattan koptu. Onu sevdiğini iddia eden adamda pişmanlikla baş başa kaldı. Ben kim olursa olsun , ne kadar kötü biride olsa hiç kimsenin böyle acı çeke çeke ölmeyi hak ettiğini düşünmüyorum. Kitap beni çok etkiledi. Bana göre hayattan gerçek bir kesit bu kitap. Okumayan herkese okumasını tavsiye ederim, ama vicdani duygularla. Belki biyerlerde birine geç kalmadan size ders olur.