Puan vermedi·170 syf.····Okunma: 16 Eylül 2025 18:51 Ben bu sureyi çok seviyorum, nedense gönül bağım var. Bu konuda Yedinci Lem'a, yani Risale-i Nur'da bir ders, tamamının okunmasını tavsiye ederim,
مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّٰهِ وَالَّذٖينَ مَعَهُٓ اَشِدَّٓاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَٓاءُ بَيْنَهُمْ تَرٰيهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا … اِلٰى اٰخِرِ
Şu âyetin açıklandığı kısmı ilk okuduğum günü hatırlıyorum.
Şöyle ki:
وَالَّذٖينَ مَعَهُ
maiyet-i mahsusa ve sohbet-i hâssa ile ve en evvel vefat ederek yine maiyetine girmekle meşhur ve mümtaz olan Hazret-i Sıddık’ı gösterdiği gibi…
اَشِدَّٓاءُ عَلَى الْكُفَّارِ
ile istikbalde küre-i arzın devletlerini fütuhatıyla titretecek ve adaletiyle zalimlere sâıka gibi şiddet gösterecek olan Hazret-i Ömer’i gösterir.
Ve رُحَمَٓاءُ بَيْنَهُمْ ile istikbalde en mühim bir fitnenin vukuu hazırlanırken kemal-i merhamet ve şefkatinden İslâmlar içinde kan dökülmemek için ruhunu feda edip teslim-i nefis ederek Kur’an okurken mazlumen şehit olmasını tercih eden Hazret-i Osman’ı da haber verdiği gibi…
تَرٰيهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللّٰهِ وَ رِضْوَانًا
saltanat ve hilafete kemal-i liyakat ve kahramanlıkla girdiği halde ve kemal-i zühd ve ibadet ve fakr ve iktisadı ihtiyar eden ve rükû ve sücudda devamı ve kesreti herkesçe musaddak olan Hazret-i Ali’nin istikbaldeki vaziyetini ve o fitneler içindeki harpleriyle mes’ul olmadığını ve niyeti ve matlubu fazl-ı İlahî olduğunu haber veriyor.
Beni çok etkilemişti, bazı şeylerin etkisi ölene kadar devam eder ben de, bir bunu iyi hatırlıyorum bir de tahiyyat bahsini dinlediğim dersi. Bir dolu var ama bu ikisi benzer nedenlerle.
Ömer Nasuhi Bilmen tefsirine inceleme yapacak halim yok sadece bu sureyi çok seviyorum. Bir de. Hudeybiye antlaşması var sureyle ilgili. Hudeybiye'nin imzalandığını söyledikleri yere gittim. Babam dedi ki hazreti peygamber işte burdan dönmüş umre yapmadan. O bu yüzden ben her geldiğimde burada ihrama girdiğimde onun için yaparım umremi. Beynimde ışıklar, gözlerimde kalpler çıktı. İlginç bir adam Babam.
Sadece bu değil, Hudeybiye benim için Ebu Cendel demek. Bir gün cennete gidersem ellerinden öpeceğim. Bir çok sahabeyi tanıdığım kadar seviyorum ama onu da ayrı seviyorum. En çok hazreti Ebubekir. Kadınlardan da hazreti Hatice. Allah ikisinden de bin kere razı olsun. Ama farklı durumlarından dolayı başka başka sevdiklerim de var. Mesela İbnu Mes’ud, onun sebebini de uzun uzun yazmam lazım. Hz Zeyneb b. Cahş onu da çok ayrıntılı yazmam lazım. Çok var, yazdıkça kalbime doğuyor isimleri. Neyse ki onların benim sevgime değil, benim onların zihniyetine ihtiyacım var.
Çok hastayım sadece uyumak istiyorum ama Fetih suresini de boş geçmek istemedim. Zaten artık oturup ezber yapmam lazım, zaten bu son kitabım, zaten artık başka kitaba başlamayacağım, inanırsam. Zaten.
Tefsirin orijinalini gözümle görmedim, aslında bende var ama gidip bakmadım doğrusunu söyleyeyim. Bu kitapta ayetler, ayetlerle ilgili o sırada verilen tepki ve oluşan durumlar, ondan sonra tasavvufi manası verilmiş. Gidişat bu. Sonuçta bu kitap yazılana yazılmış. Tam olarak ne kattıklarını bilmiyorum. Bakarsam tefsirin orijinaline, buraya ekleyeceğim fikrimi.