7/10
·303 syf.··
2025 25. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 17 Eylül 2025 14:50
Uzun süredir ana karakterinden böylesine nefret ettiğim bir kitap okumamıştım sanırım. Juniper'ın içinde tek zerre bir iyilik, onun açısından hak vereceğim tek bir olay bile göremedim. Dümdüz bir beyaz çöptü. Ve bu yüzden bence çok başarılı yazılmış bir kitaptı. Kitap basım süreci, okuyucu yorumlarının bir yazara hissettirdikleri, yazar-yazar etkileşimleri, ödüllerin ifade ettikleri, en çok da sosyal medyanın etkileri çok güzel işlenmişti. Amerika'nın ırkçılıkla kafayı bozmuş salak vatandaşlarından okyanus ötesinden ben bile bıkmışken artık bunun ele alınması, ters ırkçılıktan bahsetmesi ve bunu Asya kökeni olan bir yazarın yapmasını özellikle hoş buldum. Kıtabın konusuna gelince, sanırım artık tüm dünya okurları, ölen yazar "arkadaşının" yayımlanmamış kitabını çalan Juni'ye aşina. Bu Juni salağından biraz bahsetmek ve neden nefret ettiğimi anlatmak isterim. Athena her kitabını daktiloda yazan ve kimseye yazdıklarından bahsetmeyen bir yazar bunu anladık da kimse bu Çinli ve başarılı yazarın ölümüne tanıklık yapmış ve evinde bulunmuş başarısız beyaz bir yazarın bir anda Çin tarihini anlatan mükemmel bir romanla ortaya çıkmasından işkillenmez mi sandın? Ayrıca dümdüz beyaz bir çöpsün ne bilecen Çinli işçilerin azaplarını acaba? Kimse Athena'dan çaldığını çözemeyecek sanarak büyük bir cüretle kitabı yayımlamaya kalkması sebebiyle kitabın başından sonuna dek Juni'nin yok oluşunu ve itin götüne girişini okumayı dört gözle bekledim. Juni Hanım ilk defa okuduğunda inanılmaz beğendiği, kusur bulamadığı kitabı çalıp düzenlenmeye başlayınca kusurlarla ve gereksiz bilgilerle dolu, karmaşık bir metin oluyor. Kitabı çaldıktan sonra taş atmış da kolu yorulmuş gibi kendine önem atfetmelere başlıyor. Fikirlerin önemli olsaydı sence bu yaşına dek başarısız bir yazar olarak kalır mıydın? Öte yandan bok attığın Athena'nın yazım stili ve fikirleri harika olduğu için başarılı bir yazar. Yani zaten ahlaksal olarak o kadar boktan bir karakter ki kitabını çalarak zengin olduğu yazar hakkında "canı cehenneme muhtemelen kitabın üzerinden ondan daha fazla geçtim" diyebiliyor. Daha sonra o da insanların acısını çalıyordu, kendini beğenmiş bir kaltaktı gibi şeyler söyleyerek kendini haklı çıkarmaya çalışıyor. Bitch what? Böylesine iğrenç bir karakter yaratabildiği icin R.F. Kuang hanımefendiyi tebrik ediyorum. Daha sonrasında bu iğrenç karakteri mahvettiği için iki kere tebrik ediyorum. İstediğimi aldığım için mutluyum.
Sarı YüzR. F. Kuang · İthaki Yayınları · 202513,4bin okunma
·
38 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.