8/10
·656 syf.··
Beğendi
·
2018 3. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 14 Nisan 2018 23:11
Esir Şehrin İnsanları, Esir Şehrin Mahpusu ve Yol Ayrımı 3' lemesi ile tanışmıştım yazar ile. Hoşuma giden bir seriydi. Fakat kullandığı dil bana ağır geldi. Bu yüzden "Devlet Ana" uzun bir süre kitaplığımda kapağının açılmasını bekledi. 1 yıldan fazla süre geçtikten sonra cesaretimi toplayıp başladım okumaya. Alıştığımdan mıdır bilmem ama dili bana daha sade geldi, Osmanlı Devleti'nin kurulma aşamasını çok iyi incelediğini, Anadolu'nun durumunu bir resim gibi önümüze sermesi, Yunus Emre ile Kaplan Çavuş'un dialoğu, Osman Bey'in Beyliğin başına geçmesinden sonraki planını Şeyh Edebali'ye aktarırken ki lezzeti, Demircan'ı sırtından vuran "ok" un bir savaş gereci değil Anadolunun içinde bulunduğu "ölmenin yaşamadan daha değerli olduğunu" anlatması.... Daha niceleri bana veren keyiflerdendi. Kimseye okuyun okumayın diyemem. Fakat yazarın belirtiği betimlemlerin bazıları, islam kültürüne, Türkmen boyuna yaraşır yaşam tarzı mı diye çok tartışılır. Ben bu tartışmalardan uzak durarak okuyanlara keyifli okumalar dilerim.
Edebiyat
Devlet AnaKemal Tahir · İthaki Yayınları · 20198,9bin okunma
7 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.