2/10
·125 syf.··
2025 25. kitabı
Hayal kırıklığı... O kadar büyük bir hevesle başlamıştım ki asla beklediğim gibi değildi. Ben kadınların korkularını, yaşantılarını, uğradıkları haksızlıkları okuyup bunu iliklerimize kadar hissedeceğiz sanmıştım. Hatta bu yüzden kitabı ilk aldığım zaman her yerden foto çekip atıyordum tüm erkeklerin okuması gereken o kitap diye. Çünkü okuyacaklardı, göreceklerdi, hissedeceklerdi ve belki sonunda bizi anlayacaklardi... Ama bir kadın olarak ben bile bunu hissedemediysem bir erkeğin hissetmesini nasıl bekleyebilirim ki? Kitapta tek hissettiğim kısımlar bazı kadınlara yapıştırılmış etiketler var ya hani işte onlar erkekler üzerinden bu sefer yazılmıştı (işte erkek kuyruğunu sallamazsa köpek peşinden gelmez falan gibisinden cümlelerdi. Bunlar en çok kadınlar için kullanılıyor maalesef... Bu yüzden empati yaptıran tek tük cümlelerdi). Bizim zaten hikayeyi kesinlikle bir erkeğin gözünden okumamız gerekiyordu. Düşünsenize bir erkek Sabah kalkıyor ve aslında hep alışkın olduğu hayatın tam tersini yaşamaya başlıyor. Her gün kadınları ezerken bir görürken bir anda onlar da yer değiştiriyor. Ve yavaş yavaş, göre göre, yasaya yaşaya kadınlara yaptıkları şeylerle yüzleşiyor ve onları sonunda anlamaya başlıyor vb. Ve sonunda bir gün bir gün tekrar uyandığında her şey yine eski düzenine oturmuş durumda. Ama o artık "kadınları yaşamış" bir adam olarak Bir şeylerin farkına varmış bilinçli bir birey. Ve kadınların celladı değil, destekçisi olur. Ve o değiştikçe çevresi ve belki daha sonra tüm gezegen degisecekti. Beklediğim şey böyle bir şeydi. Ama okuduğum şey...
Duygu ve Düşünce
Tersine DünyaOrhan Kemal · Everest Yayınları · 20214,106 okunma
·
862 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bugün bitirdim kitabı, aynı dediğiniz gibi bi beklentim vardı okuyunca inanamadım
Gülşen
Gönderi Sahibi
Kesinlikle. Kitap, koca bir hayalkırıklığndan oluşan 'sen bu kadar mıydın ya?..' cümlesiydi.
Ben de bugün başladım henüz başlardayım ama hissettiklerime tercüman olmuşsunuz Malesef hayal kırıklığı yaşadım bakalım sonu nasıl bitecek
Gülşen
Gönderi Sahibi
Malesef sonu daha da rezalet. Kadın diye rol aldırmış olduğu erkekler öyle bir vaziyetin içine giriyorlar ki, ee kadınları böyleyse sanki çokta bir kötü şeyler yaşamıyorlar ya sadece naz yapıyorlarmış, düşüncesi düşüyor akıllara. Yok bilmem biri paranın peşinden gidiyor, biri karım beni aldatıyorsa ben de yaparım ne olacak ki diyor. Konu bu kitap olunca, yaşadığım hayal kırıklığı sebebiyle kendimi tutmakta zorlanıyorum kusura bakmayın, bir tık spoiler gibi oldu (öyle çok bir şey değil ama) okuyunca ne demek istediğimi anlayacaksınız.