Puan vermedi·480 syf.····Okunma: 26 Eylül 2025 20:24 Kitapdünyamdan arkadaşım Nurullah’ın tavsiyesi üzerine okudum Ece Temelkuran’ın Düğümlere Üfleyen Kadınlar kitabını. Kitabın ismi Felak suresinin 4 ayetine iktibas ediyor, yani gönderme yapıyor. “Kadınların şerrinden korkun!” diyor, kitap bitince ismin kitaba cuk oturmuş olduğu anlaşılıyor. Yazarı gazeteci, haliyle gözlem gücü yüksek, kitap başlarda akıyor, olaylar gözlerinizin önünde cerayan ediyor sanki, yazar çok başarılı bu konuda. Ama ben kitabı sevemedim. Kitapta 4 kadının yolculuğu anlatılıyor, yola çıkıncaya kadar sıkıntılar içinde yüzerlerken yol bitiminde feraha kavuşuyorlar. Ama bu yolculuk süresi içinde ülke ülke aksiyon dolu olaylar yaşanıyor ama bağlantılar kopuk. Neden niçin sorularını sormaya başlarsanız kitap bitmez, akışına bırakmak gerekiyor, ben bırakamadım kendimi akışına, kadınların ilk tanışma faslından Ürdün’e kadar neden niçinler bitmedi, ama şükür ki kitap bitti. Karakterler olarak Esma çok uçuk bir karakter olmuş, 4 kadının da müslüman olduğu vurgusu varsa da yaşantı tipik hristiyan Avrupa/Abd yaşantısı. Bu yüzden karakterlere de ısınamadım.