Kitapta günümüzde dünyanın en mutlu ve en yüksek refaha sahip ülkelerinden biri olan Finlandiyayı devrimler yaparak kuran Snelmannı ve yaptığı devrimleri anlatıyor. Snelmann ilk olarak işe memurlar ve öğretmenlerle başlıyor. Önce memurlara ve öğretmenlere konferanslar verir onlara vatan sevgisini aşılar. Aynı zamanda eski isveç döneminden kalan memur ve öğretmenleri temizler. Sonra askeri devrimler gelir. Orduya temizlik ve düzen getirir. Kışlaları o kadar güzel bir yer haline getirmiştir ki artık halk adam olamayacak çocukların kışlada adam olacağını düşünür. Spora da önem verir ama eğitime daha fazla önem verir. Çocukların oyun oynamasına halkın refaha ermesine önem verir. Halkı eğitir medeni kılar ve Finlandiyayı gelişmiş bir ülke olarak dünyaya kazandırır. Aynı zamanda kitapta bunla ilgili halkından nefret eden paraya tapan bir slavın hikayesi ve Bir Köy Doktorundan Öyküler kitabının Fin halkına uyarlanmış halinden bahsediliyor. Atatürkün bu kitabı tavsiye etme sebebi yaptığı devrimlerin başka ülkelerde de yapıldığını ve etkilerinin olumlu olduğunu göstermek istemesidir. Atatürk bu konuda haklıdır. Bu kitapta bahsedilen çoğu şey hala bir devletin kurulması için gereklidir. İki ayrı millet olarak bizim farkımız doğru düzgün bir tarihimiz olmasıdır başlangıçta. Şuanı ise size bırakıyorum... Ben kitabı gerçekten beğendim. Grigory Petrov un bu kitabına 10 üzerinden 10 veriyorum... İyi okumalar...