Kitabın ana karakteri olan Ömer içindeki tembelliği ve hayata karşı olan sorumsuzluğun kendince uydurdugu içimde bir şeytan var bunlara sebep olan o diyerek yine sorumlulugu üstünden atmaya çalışsa da kitabın sonuna doğru gerçekleri anlamaktadır Sabahattin Ali akıcı bir dille birbirini takip eden olay örgüsüyle bir solukta okunacak bir kitap yazmış