Puan vermedi·649 syf.····Okunma: 14 Ekim 2025 17:02 Kitabı bitirmek üzereyim. Sonunu okumadan şunları yazmak istedim. Osmanlı ile Cumhuriyet arasında sıkışmış kalmış yeni bir taze devlet, Atatürk’ün hasta olduğu ve insanların lidersiz ne yaparız diye şaşkınlaştığı bir dönem… Cumhuriyetimsi ama tam değil, Avrupa’ya özeniyor ama tam olabilmiş değil… Eh dönem kitabı olması itibariyle bu sıkışıklığı çok iyi hissettirmiş genç Orhan Pamuk.
Ama aynı duygu insanlarda da var ve bunu çok iyi hissettirdiğini düşünüyorum. Önce Cevdet Bey ve Ağabeyi Nusret, sonra Refik, Ömer, Muhittin ve her dönemin kadınları ve kadınlara karşı erkeklerin bakış açısı…
Hem modern kadına özeniyor, hem evlenmeye layık görmüyor olmaları. Kitabım bir yerinde Osman’ın eve Alman iş insanını davet etmek isterken annesine bakarak içinden geçirdiği o düşünceler…
Bu kitaplar bir kere daha karakterlerin içinden konuştukları kitapları sevdiğimi fark ettim. Bundan önce Irmak Zileli ‘Bozuk Saat’ kitabında da aynı zevki tatmıştım.
Okunur, tavsiye ederim.