Puan vermedi·210 syf.··
2025 21. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 03 Ekim 2025 00:00
Selamun aleyküm dostlar; Başında sinirden çıldırdığım sonrasında ise dramdan perişan olduğum bir kitapla geldim. Yu Hua' nın başyapıtı bu kitap 1966-1976 yılları arasındaki kültür devrimini ele almakta ve tabi eleştiriler, siyasete göndermeler sebebiyle yasaklanıyor bir süre. Kitabın ana karakteri Fugui, ailenin mirasyedisi, hovardalık, aylaklık, kumar ne ararsanız var türünden bir adam. Babasının tüm varlığını kaybeden Fugui ve ailesinin isonrasında yaşadıklarını ele alan roman size tam bir dram yaşatabilir zira bana yaşattı. Fugui ye sinirden bunun bedelini umarım öder dedim ama yaşadıklarını okuduktan sonra Fuguiye o kadar üzüldüm ki, bir anda büyüdün Fugui ama bazı şeylere geç kaldın dedim. Eşi Jiazhen bir kadın ne kadar sabırlı olabilirse o kadar sabırlı, kızı Feng Xia ve oğlu Youing de acılardan ziyadesiyle paylarına düşeni alıp fazlasıyla acı çektiler. Ne zaman bitecek dedim bu acılar bu kayıplar ne zaman bitecek. Sizce bitti mi dersiniz? Bir de Erxi vardı Fengxia' nın eşi çok beğendiğim bir karakterdi çünkü sevginin,gerçek babalığın, gerçek fedakarlığın bir timsali gibiydi ,aslında Fugui'nin gençliğinin tam tersi diyebiliriz. Bu kitapta üzüldüğüm ve sevgisini gösterme biçimine bayıldığım bir karakter. Erxi gibi bab ve eşlerin artmasını diledim içimden. Spoiler vermemek adına daha fazla yazmak istemiyorum. Genel hatlarıyla kitap Çin Kültür devrimini ele alıp tabiki eleştiriyor. Bir ailenin dram dolu hikayesini okurken bu eleştiriler de çok yoğun hissediliyor. Savaş, ölüm, kayıplar, acı, umut, aile kavramlarının hepsi bir arada. Bence kitabı herkes okumalı her açıdan bize birşeyler katacağına eminim... Yaşamak
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,6bin okunma
·
19 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.