·302 syf.····Okunma: 02 Nisan 2018 00:43 Goethe'nin o kendine özgü şiirsel dilini çok seviyorum. Faust'da da bu üslubunu açık bir şekilde görüyoruz. Evet, ağır ve zor bir kitap gibi görünebilir. Ancak kitabın aslında bir şifresi var. Siz okudukça ve kitap aktıkça kitaptan almanız gereken yerleri alıyorsunuz. Goethe Faust'da sadece şeytanla insan ilişkisini işlemiyor. İnsan denilen varlığın tarih boyunca doyumsuzluğunu, hep bir arayış içerisinde oluşunu, hep en iyi olma arzusunu, tabiatla ilişkisini, inanç ile ilişkisini, savaşı, aşkı, ruhaniliği ve son olarak insanın kendisini buluşunu aktarıyor. Aslında Goethe Faust adını koyduğu kahraman üzerinden yola çıkarak insanı işliyor. İnsanı özellikle eski antik çağda, mitolojide, orta çağda ele alıyor. Kitap boyunca sık sık mitolojik kahramanlarla, metafiziki ögelerle karşılaşıyoruz. Mitolojik öyküler okumayı seviyorsanız bu kitap sizi sıkmayacaktır. "Ben şu an ne okuyorum" demeyeceksinizdir. Ancak mitolojiye ilginiz yoksa biraz sizi zorlayacaktır. Ben şahsım adına başka bir dünyaya seyehat etmiş gibi hissettim, keyif aldım. 60 yıl emek verilen, en azından bunun hatrına okunup üzerinde tartışılmaya değer bir eser.