“1984”, totaliter bir rejimle yönetilen karanlık bir dünyayı anlatıyor. Ana karakter Winston Smith, insanların sürekli gözetlendiği, düşüncelerin bile suç sayıldığı bir düzende yaşıyor. “Büyük Birader”in her şeyi kontrol ettiği bu sistemde, gerçekler sürekli değiştiriliyor; geçmiş bile yeniden yazılıyor. Winston, bu baskıcı düzene karşı içten içe isyan etse de, sonunda kendi düşüncelerine bile güvenemez hale geliyor.
#DUYGUNOTU#
Bu kitabı okurken başta tam olarak ne anlatmak istediğini anlamadım ama ilerledikçe sistemin, korkunun ve baskının insan üzerindeki etkisini daha iyi fark ettim. Orwell’in yarattığı o kasvetli dünya, aslında bize çok da uzak değil… Gerçekle hayalin birbirine karıştığı bu atmosferi bitirdikten sonra bile uzun süre üzerimden atamadım.
1984George Orwell