7/10
·536 syf.··
Beğendi
·
2025 19. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 30 Haziran 2025 00:00
İskoçya, 80ler, toplu konutlar, herkesin birbiri üzerinde kurduğu tahakkümler ve bolca zorbalık. Shuggie Bain okumasından ziyade hazmetmesi zor kitaplardan oldu benim için. Akıcıydı, yer yer konu ve teknik bakımından tekrara düşüyordu, atmosferi oldukça karanlıktı. Ancak çok ilgi çekici karakterler vardı. Hatta Shuggie’den bile. Agnes, Leek gibi. . Kitabı okurken travmaların kuşaklar arası nasıl bir kısır döngü oluşturduğunu gördüm. ‘Mutlu aile=mutlu çocuk’ fikrine iyice yaklaştım. Shuggie’nin her şeye rağmen belki de kendini diğerlerinden farklı görme sebebiyle gidemeyişine üzüldüm. . Leek yaraladı beni. Agnes ise bir sürü duyguyu aynı anda hissettirdi bana. Ona kızdım, üstenci bir dille yaklaştım belki ama sonrasından koşullarını da anlamaya çalıştım. . Kitapta en etkilendiğim yerler ise anne odaklı noktalar oldu. . Dönemin arka planda çarpıcı bir gerçeklikte sunulduğunu da düşünüyorum. Sosyal adaletsizlikler, savaş sonrası bocalayış, alkol düşkünlüğü ve madenlerin/çalışma koşullarının acımasızlığı gibi. . Genel olarak karakterleri dolayısıyla sevdiğim ama yazara (ki kendi yaşamından beslenen bir roman bu) henüz ısınamadığım bir kitaptı. Genç Mungo da elimde mevcut, ona da bir şans vereceğim. . Duygu Akın çevirisi, Jez Coulson kapak görseliyle ~
Shuggie BainDouglas Stuart · Can Yayınları · 2022757 okunma
·
569 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.