Jack London sadece bir adamın sınıf atlama hikayesini değil insanın kendini bulma ve sonunda kaybetme yolculuğunu anlatmıs Martin in bilgiye başarıya ve özgürlüğe olan tutkusu başta ilham verici geliyor ama zamanla o tutkuların nasıl bir yalnızlığa dönüştüğünü görmek yürek burkuyo
En çok şunu düşündüm Gerçek başarı nedir? Toplumun onayını almak mı, yoksa kendi iç sesine sadık kalabilmekmi Martin her şeyi kazandığında aslında en önemli şeyi kendini ve yaşama sevincini kaybediyo
Kitap hırsın sınırını sevginin gücünü ve insanın anlam arayışını sorgulatıyor Bence herkes hayatında bir kez Martin Eden okumalı çünkü hepimizin içinde dünyaya insanlaea kendini kanıtlamaya çalışan bir Martin var.