·343 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Haziran 2007 00:00 Aziz Nesin bu kitabında devlet ve bürokrasiyi özetlenmiştir. Toplumsal olaylara yaklaşımını bildiğimiz Aziz Nesin bu romanıyla başlı başına bir bürokrasi eleştirisi yapıyor. Romanda Yaşar’ın da kendi ağzıyla söylediği gibi, “Benim işime yarar bir şey olunca, evet, o zaman bana yaşamıyorsun diyorlar ama kendi işlerine gelince yaşıyorsun diyorlar. Okula gideceksem yaşamıyorum. Askere alacaklarsa, yaşıyorum. Nüfus kâğıdı istersem, yaşamıyorum. Vergi alacaklarsa, yaşıyorum. İş ararsam, yaşamıyorum. Ceza keseceklerse, yaşıyorum. Dava açarsam, yaşamıyorum. Tımarhaneye kapatacaklarsa, yaşıyorum. Evleneceksem, yaşamıyorum. Ama şimdi bir casusla içli dışlı olduğum duyulursa, yaşıyorsun der de asarlar.”