10/10
·400 syf.··
2018 114. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Nisan 2018 23:30
Kaynanasıyla sorunu olanların okuyup, benimkinden de kötüleri varmış deyiceği bir kitap. Tabii işin şakası bir yana Orhan Kemal kelimenin tam anlamıyla döktürmüş. Olay örgüsü kahramanların karakterlerinin nasıl şekillendiğini neden o şekilde insanlar olduklarını bir hareketi neden yaptıklarını anlayacak kadar iyi anlatmış. Romana sonradan dahil olan karakterler yardımcı karakterler hepsi muntazam şekilde yerine oturmuş hiç sırıtmıyor bunlarda nerden çıktı şimdi ne gerek vardı yani dedirtmiyor aksine iyi ki gelmişler, cuk oturmuş diyorsunuz. Olaylar bir ev içinde yani bir aile içinde başlıyor ama sonradan gelişiyor ve yanlızca aile içiyle sınırlı kalmıyor. Bunu yazdım çünkü kitabı internetten arattığımda hakkında yazılan yazılardan sadece bir ailenin başından geçen trajik olayların anlatıldığı bir roman zannetmiştim ve neredeyse almaktan vaz geçiyordum. Okumak isteyenlere söylüyorumki sadece bir aile değil toplum, meslekler, komşular bir bölgedeki halk bile anlatılmış. Okurken hiç sıkılmadım. Olabildiğince çok okumak istedim. Ama okurken bazı laflar hatta bazı paragrafları galiba iki defa okuyorum ya bu 2 sayfa önceki metin değilmi dedirtiyor ama bu olmalı gerekli çünkü metni zenginleştirip olaylara derinlik, karakterlerin bakış açısını, nasıl insanlar olduklarını anlamamızı ve romanı dahada içine dalarak okumamızı sağlıyor. Biraz daha yazmak isterdim ama romanın bazı yerlerini ağzımdan kaçırırım kaş yapayım derken göz çıkartırım diye daha fazla derine inmiyorum. Roman muntazam derecede güzel, geçmişteki yaşantılara hayret edeceğiniz, üzüleceğiniz, bazen kızacağınız ama elinizden hiçbir şey gelmeyeceği bir olaylar örgüsü. Kısacası Herkese tavsiye ederim. İyi okumalar...
Edebiyat
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma
·
67 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.