DERİN ANLAMLI BİR ESER
Puan vermedi·74 syf.··
Beğendi
·
2025 70. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 13 Kasım 2025 00:00
Beğendim bence güzeldi.Aşırı beğendiğimi söyleyemem lakin güzeldi.Ben bu kitabı nasıl okuduğunuzun bu kitabı sevip sevmeyeceğinizi değiştireceğeni düşünüyorum çünkü kitapta ana karakterimiz Gregor Samsa’nın bir gün uyandığında kendini böceğe dönüşmüş vaziyette bulmasını ve böceğe dönüştükten sonra yaşadıklarını anlatıyor bence bu kitapta önemli olan kast ettiklerini ve eleştirdiği sistemleri anlamak yorumlamak ve çıkarımda bulunmak. Ben kitabı beğendim çünkü her bir kısmından farklı dersler ve eleştiriler çıkardım.Mesela toplum insanın yarar sağlayıp sağlamadığına bakar ve bunu umursar.Yani hepimiz aslında toplum için bir piyonuz ve bizden üst kişiler bizi hep aşağılayacak ve hor görecek.Dediğim gibi kitapta çıkar ilişkisi vardı.İnsanın sevmediği işte çalışması ailesini ve kendisini geçindirmek için verdiği mücadele mesela Gregor böcek olarak uyandığında ilk önce nasıl işe giderim borçlarımı nasıl öderim geç kalırsam işten atılır mıyım gibi şeyleri düşündü ve endişeye kapıldı. Ailesi ise Gregor’u hiç umursamadı ve her şey normalmiş gibi davranarak aslında Gregor’u sadece evi geçindiren biri olarak gördüklerini kanıtladı.Kitapta insanların anlayışsızlığı da vardı mesela Gregor böcekti ama kimse bunu umursamıyordu ve hala onun bir işe yaraması gerektiğini düşünüyorlardı yani aslında insanların insanları çıkarları olduklarında kala alırlar mesajını yoğunca veriyordu.Yine işçi patron ilişkisi vardı.Kitapta Gregor ve ailesinin ilişkisi ve Gregor’un işi Kafka’nınkiyle çok benzerdi aslında kitapta Kafka’nın hayatı ve ailesinden izler de görüyorduk.Sonu da bence etkileyici ve üzücüydü.Öneririm ama okurken kesinlikle kitaptan bir şeyler çıkarmaya ve kitaptaki imgeleri anlamaya ve ilişkilendirmeye dikkat edin böylece kitabın anlamını ve neden bu kadar okunup sevildiğini anlayacaksınız.Önemli bir eser bence okunmalı ve yeni bakış açıları kazanmak için okunabilir.
Edebiyat
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268bin okunma
··
312 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bu kitabı bir tek ben mi beğenmiyorum yaa
Leyla biri benim yorumuma ve incelememe de o tarz bir şey yazdı haklılar ama şahsen ben olsam "Neden böceğim" diye düşünürüm ise nasıl gidecegimi değil