6/10
·182 syf.··
2025 116. kitabı
Cadı, Hüseyin Rahmi'den okuduğum ikinci kitap oldu. İlki, Gulyabani olduğu ve iki kitap da aynı serinin(Garaib Faturası Külliyatı) kitapları olduğu için Cadı'nın nasıl ilerleyeceğini az çok tahmin etmiştim. Gerçekten de tahmin ettiğim şekilde ilerledi olaylar. Sadece, sonunda, gizemin arkasından hiç beklemediğim kişiler çıktı fakat beynimin bütün kapasitesiyle suçluyu bulmaya çalışsam da bulmam mümkün değilmiş zaten; suçlu kendi itirafını yapmak için ortalığa çıkana kadar kitapta ismi bile geçmemişti çünkü. Hüseyin Rahmi, merak unsurunu çok güzel kullanıyor bence. Dikkatle ipucu aramaya itiveriyor okurunu. Bu bakımdan çok beğeniyorum kendisini gerçekten. Özellikle Garaib Faturası Külliyatı için sanki bir Scooby-Doo bölümü izliyormuş gibi hissettiğimi söyleyebilirim. Tam olarak öyle bir macera bu seri. Diğer kitapları için şimdilik bir şey söyleyemem ama bu seri için "maskenin altından kim çıkacak" tarzı bir hikaye okuyacağınızı çıtlatmış olayım. Şimdi gelelim beğenmediğim kısımlara... H. R. Gürpınar'ın kitaplarına kadınları dahil etme şeklinden hiç mi hiç hoşlanmıyorum ben. Günümüz yazarlarından olsaydı yerden yere vururdum incelemelerimde kendisini, açıkça söyleyeyim. Kitapları hep çok keyifli ve ilgi çekici şekilde başlamasına rağmen sonlara geldiğimizde ikidir hayal kırıklığına uğratıyor beni. Kadınlar hakkında yazdıkları bir tarafa, bu kitapta, küçük bir çocuğa, ceza adı altında yapılan, akıl almaz işkence de bir hayli rahatsız etti beni. Okuduklarıma inanamadım resmen. Son olarak; Kitap sürekli diyaloglar üzerinden ilerlediği için biraz tiyatro oyunu havası vardı. Okuması kolaydı ama bazı uzun konuşmalar yüzünden sıkıcı hale geldiği yerler de vardı. Bir ara ciddi ciddi bir münazara izlemeye gittiğimi falan sandım hatta. İki karakter karşılıklı atıştı, durdu. İki kitapta da doğaüstü varlıkların reddi üzerine uzun açıklamalar yapılmış ama Cadı'da ruh çağırma, ruhlar alemiyle iletişime geçme olayı nedense olağan bir şeymiş gibi yazılmış. Buna biraz şaşırdım. Onun dışında eğlenceli bir okumaydı diyebilirim. Sinirimin bozulduğu yerleri çıkarırsak oldukça beğendim kitabı.
CadıHüseyin Rahmi Gürpınar · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20255,5bin okunma
·
150 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.