Yazarın Hayri Varol 'un bütün kitaplarını okudum.
Hani eski Yeşilçam filmleri vardır ya, işte onların tadında geliyor bana her zaman.
Böyle samimi, içten, masumiyetin ön planda, insanların çıkarsız olduğu güzel zamanlardan..
"Gadaşım" kelimesini ilk kez duydum.
Böyle vefalı, yarı yolda bırakmayan, güvenilir dost, arkadaş, kardeş anlamındaymış.
Ve konusuyla da , kitabın ismi tam uyuşmuş.
Zaten hikaye gerçek, ama kahramanlar değişmiş,bunu da kitabın başında belirtmiş yazarımız. Hayri Varol
Önce normal bir hikayeyi okuyor zannediyorsunuz.
Sonlara gelince olay bir anda başka hikayeye (asıl gerçek hikayeye)evriliyor.
(Biyografik zaman yolculuğu) gibi.
Ve asıl önemli olan hikaye de bence orada başlıyor.
Yazarı biraz tanımam sebebiyle, kitabın asıl yazılış sebebini de oradan daha iyi anlayabiliyorum.
Unutmadan belirteyim:) bu sefer
yazarın kalemi daha bir oturmuş .Okurken fark ediliyor.Hani Proust'un Marcel Proust kitaplarında tam sıkıldığınız anda şahane cümleler çıkar ya :) farklı bir tat alır insan.
İşte bu kitapta da böyle bir his yakaladım.
Şöyle ki, normal hikaye akıyor tam durgunlaşacak bir anda şahane cümleler geliyor.
Yazar Hayri Varol öyle bir ustalıkla bağlamış ki, vay bee! diyorsunuz.
Konudan çıkıp kendinizi o cümlelerde buluyorsunuz. Bazı cümleler ise hayat dersi gibiydi.
Bir alıntı ile taçlandırayım;
"Değerler, verilen kıymetler, duyulan güven, bu kadar kolay harcanmamalıydı.
Insanlar hep böyledir, daha iyiyi ararlar, ellerindeki iyinin farkına varmazlar. Bütün iyiler ve iyilikler, daha iyinin uğruna heba ediimiştir. Harcanan iyilerin ahıyla elde edilen daha iyiler ise kimseyi mutlu edememiştir.."
Bana göre; Yazar Hayri Varol her kitabında çıtayı yükseltiyor, belki de onun içtenliği, samimiyeti, okuruna yüreğini açması sebebiyledir bilmiyorum.
İlk kitaplarından bu yana bir okuru olarak bu kitabını "ustalık eseri" diye nitelendirdim.
Her fırsatta belirtirim.Bizim yazarlarımız yabancı yazarlardan daha kıymetli.Cümlelerindeki duygu geçişleri, daha içten, daha bizden, içimizden.
Hani okurun kalbine dokunan, gönül vuruşu dediklerimizden.
Bu yüzden önceliğim daima kendi yazarlarımız.
Sizlere de gönülden tavsiyemdir.
Keyifle ve hüzünle okudum.
Yazara Hayri Varol selam olsun, kalemi daim olsun.
Keyifli okumalar diliyorum..