·304 syf.··Beğendi
···Okunma: 28 Kasım 2025 00:00 Yalom okumak ilk defa güzel gelmedi. Aslında güzeldi de, hafızasına yönelik kayıpları ve kaybettiği hayat enerjisi her satırda, her cümlede fazlasıyla yer aldığı için garip bir üzüntü ile okudum.
Psikoloji alanında uzmanlık edinip, çok önemli kürsü ve alanlarda var olup, hayatin son deminde noksan kalıyor olmak, eşinin kaybının yükünü yaşıyor olmak da üzücü tabi.
Tek seanslaro bırakmış olma noktasına gelişi ise gerçekten sarsıcı.
Okumanın sonunda hissettiğim şu oldu: İnsan bir mum gibi. Işığın feri azalınca duracağı yeri bilmeli. Hayatı paylaştığımız insanlara karşı, hayatı zorlaştırmamak için durmalı.
Otuzunda ölen ne yapsın. Yaşamak güzel şey muhakkak, yaşama dair katma değerlerimiz azaldığında durmak lazım.
Kitaba dair öğrendiklerim:
Terapistler de terapi almalıdır.
Sağlıklı iletişim kuran insan olmak lazım.
Gelişime açık olmak, dürüstlük en çok kişi için gereklidir.
Kendi duygu durumunu tanımak ve paylaşabilmek marifettir.
Hayat bize yoksunluklarla yaşamayı eninde sonunda öğretir.
Keyifli okumalar dilerim...