Bir Leyla ile Mecnun geldi geçti ömrümüzden...Bazen bazı kırılma noktalarımız olur, hayatımıza yeni yönler veririz ve o kırılma anlarından sonra fark ederiz ki hiç bir şey eskisi gibi olmaz.Leyla ile Mecnun da benim dönüm noktamdır.Alt tarafı bir dizi ne çok abarttınız diyenler elbette olacaktır fakat dostluğu, umudu,sevgiyi öğrendim ben Leyla ile Mecnun'dan. Öğrendim ki İnsan yalnızca kavuşunca mutlu olmazmış bazen beklemektir aslında insanı mutlu eden. İsmail abi,Erdal bakkal,baba İskender,ak ve az sakallı dede,gözlüklü çocuk..hepsini o denli benimsemişim ki her biri ailemden biri gibi sanki. Hala dönüp dönüp izlediğim bir dizinin kitabının çıkmış olması fikri kimilerine göre paha biçilemez bir olay kimilerine göre para tuzağı. Siz varın boşverin ağzı olup ta konuşan bozuk şarj aletlerini.. Hani olur ya şarj aletini takarsın şarj almaz da oynarsın oynarsın tek bir nokta da denk gelir de anca öyle durup ta kullanabilirsin telefonu ha işte onlar da Öyle.Düşünüyorum da İyi ki de ilk dizi çıkmış belki de ilk kitap çıksa bu kadar benimsenmezdi Leyla ile Mecnun. Kitabı okumaya başlayınca insanı alıp 60 lara götürüyor resmen. sinema sektörü yeni yeni gelişiyor henüz teknoloji çok gelişmiş değil ve filmleri rulolar şeklinde izliyoruz.kitabın her sayfası filmin bir parçasını oluşturan rulolar adeta ve her bir rulo girdikçe yani her bir satırı okudukça canlı canlı izliyoruz sanki diziyi. zihnimizde öyle bir tad ve haz bırakıyor.Kitap dizi den farklı bir evren de başlayıp farklı bir evren de devam ediyor.Kitaba mutlu ve gülerek başlıyorsunuz mutlu devam edip sürekli şimbilli Erdalın şimbilliklerine gülüp,İsmail abinin genlerini tanıyıp, Mecnun arda muhabbetleri ile zirveye ulaşıyorsunuz fakat kitabın son sayfalarına doğru gelince gözünüzün dolduğunu fark ediyorsunuz ister istemez bu durum kitap bittiğinden dolayı mı yoksa kitabın finali mi çok ağır geldi orası henüz çözemedim. Yıllar sonra Leyla ile Mecnun denilince aklınıza gelen ilk şey nedir diye bir soru sorulsa şüphesiz "Tezatlık" derim. Dizi ve kitap bize her zaman tezatlık sundu biri umutlu iken diğeri hep umutsuz oldu. Biri beyaz iken biri hep kara oldu. Birini mutlu etmeye çalışırken diğeri hep üzüldü.kitap ve dizi iki farklı evren de geçiyor. bütüncül bakınca gördüm ki dizi ve kitap birbirini tamamlayan iki tezat yap boz adeta.Kitapta Leyla'nın kendini uçurumdan attığı yer dizi de Mecnun canına kıymak istediği yer aslında.Dizi de yavuzun sevdiği ölürken kitapta yavuz ölüyor. Dizi de bir karakter fazla mutlu iken kitapta bu tersi bir durum olabiliyor bazı karakterler hiç beklenmedik tavırlar sergileyebiliyor mesela....
Peki Leyla ile Mecnun neden kavuşamıyor?
Dizi de Mecnun sürekli Çöle düşüyor ve bir defasında Çöle düştüğünde kendisine çok benzeyen fakat Çöle revan olmuş mecnunu görüyor.Kitap ta Mecnun yine Çöle düşüyor ve yine aynı ona çok benzeyen ve Çöle revan olmuş olan mecnunu görüyor. Dizi ve kitap iki farklı evren de geçiyor fakat dizi ve kitap ta ortak olan bir şey var ki o da çöldeki Mecnun. Her iki evren deki Mecnun da Çöle düşünce aynı Çöle revan olmuş mecnunu görüyor. Peki hikayesi neydi çölde ki Mecnunun? Çöldeki Mecnun leylasina kavuşamaz çünkü Leylanın ailesi mecnuna "Sana verecek kızımız yok" der. Mecnun Çöle düşer ve kavuşamazlar. Ve bu bir nevi kehanete dönüşür. Kehanet şu dur ;" Leyla ile Mecnun tanışacak birbirini sevecek fakat kavuşamayacaklar" Tarih boyunca Leyla ile Mecnun istidadina sahip kim olursa bu kehanet etkisi ile tanışırlar birbirlerini severler fakat kavuşamazlar. Dizinin bir bölümün de Karabasan aksakalli dedeye mecnuna tüm gerçekleri ne zaman anlatacaksin diye sorar ve aksakalli dede kaçamak cevaplar verip işin içinden sıyrılır. Bu kehanet dolayısı ile kavuşamazlar Mecnun ve Leyla ne zaman kavuştuk diye el ele tutuşsa kehanet tutar ve dünya yok olma tehlikesiyle karşı karşıya gelir. Mecnun Leyla ile hangi paralel evren tanıştırsa tanışmış olsun hep o çöle yani o kehanetin olduğu yere düşer. Aksakalli dede der ki "Zaman donguseldir" Mecnun ne yaparsa yapsın kehanet hep gerçekleşecek ve Leyla ile Mecnun kavuşamayacaklar. Peki bu kehanet bozulabilir mi?
Olaylar olaylar
İsmail abi
Hoooooop
Ne yaptın?
Neyi naptım
Yok yani genel olarak naptin
Ha napim be Mecnun yine İsmaile kapının onu gözüktü
....
Ekip toplanır... (Kireç burnu çakalları)
dede vur Asanı kafamıza gidiyoruz.- nereye evlat? 700.yillara dede yarım kalmış bir hesabı kapatmaya. Ne hesabı ne diyosun evlat? Dede Allah aşkına soru sorma da vur şu asayı kafamıza peki evlat sonumuz hayır olsun.
Sene; 700.yılın ortaları
Burdan ötesini sizin hayal gücünüzü bırakıyorum
İnanıyorum ki İsmail abinin ficucucu diyişi ile asıl mecnunu bulup asıl leyla ile evlendirmeye ikna edip Leylanın ailesini de ikna edip kehaneti bozacağız.
Hadi hafizlar selametle.