'Gel, ne olursan ol, yine gel...' diyen çok büyük bir üstat, pirdir kendisi," olur...
Yüzyıllardır milyonları Hak aşkıyla tanıştırmış Hz. Mevlâna hakkında bildiğimiz tek söz bu. Biraz ağır mı gelecek bilmiyorum ama hakikat ağır da olsa bilmek lazım.
Bu söz Mevlâna'ya ait değildir. Evet, kendisini tanıdığımız, tanıttığımız tek söz kendisine ait değildir. Şairi Ebu Said-i Ebu'l-Hayr'a aittir. Mevlâna'ya ait olarak günümüze gelmiş ve manası da pir'e uygun olduğundan dolayı kimse de itiraz etmemiştir.
Zaten bu söz bu şekilde değildir. Burada "Ne olursan ol, gel,' demiyor. 'Dön de gel,' diyor. Haramdan dön de gel. Yanlıştan dön de gel. Bin kere tevbeni bozmuş da olsan, tekrar tevbe et, gel. Ümidi kesme, kurtulamam artık deme, nerede olursan ol kötülüğü, küfrü bırak ve gel diyor.
Sözün sahibini bilmediğimiz gibi sözü de bilmiyoruz. Tek bildiğimiz şeyi bile yanlış biliyoruz.