9/10
·112 syf.··
Beğendi
·
2025 36. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 12 Aralık 2025 00:00
Antoine de Saint-Exupéry Küçük Prens kitabını bitirdim. Okuduğumda, ilk bakışta sade bir çocuk kitabı gibi görünse de, her sayfada daha derin anlamlar keşfettim. Hikaye çok yumuşak bir dille anlatılıyor, ama arka planda insanın hayatına dair büyük dersler var. Okudukça hem düşündüm, hem de içimde bir sakinlik hiss etdim. Küçük Prens in dünyaya bakışı beni en çox etkileyen noktadır. O, büyüklerin göremediği detayları fark ediyor. Büyüklerin önemsiz gördüğü şeyler onun için çok anlamlıdır. Bu kitab bana büyüdükçe çok şeyi itirdiyimizi düşündürdü: Merakı, sadeliği, kalbin sesini dinlemeyi… Küçük Prens gittiği gezegenlerdeki insanlar, hayatımızdakı bazı özellikleri simgeliyor: • Kral – güç ve kontrol hırsını, • Kendini beğenmiş adam – onaylanma ihtiyacını • İçki içen adam – kendinden kaçmayı, • İş adamı – anlamı yalnızca sayılarda aramayı •Fenerci – düşünmeden çalışmayı •Coğrafyacı – kağıt üzerinde yaşayıp hayatı görememeyi.. Bu karakterler bana, büyüdükçe dünyanın içinde kaybolduğumuzu və hayatın özünü unutduğumuzu gösterdi. Küçük Prens in gülü ile olan ilişkisi kitabın en duygusal bölümüdür. Gül kaprislidir, bazen yalan söyler, bazen naz yapar. Ama Küçük Prens onu yine de sever. Çünki “gül onun için tektir.” Bu, sevgide mükemmelliyin deyil, bağlılığın və sorumluluğun önemli olduğunu anlatır.. Tilkinin söylediyi sözler ise kitabın en anlamlı mesajıdır: “Gerçeği ancak kalbinle görebilirsin. En önemli şeyler gözle görünmez...” Bu cümle kitabın ruhunu tam olarak açıklıyor. Sonluk ise beni hem hüzünlendirdi hem de düşündürdü. Küçük Prens dönmek için aldığı karar bir ayrılık gibi görünüyor, ama aslında bir dönüş, bir tamamlanma. Okuyucu olarak biliyorsun ki, bazı ayrılıklar son deyil bir başlanğıcdır o yok olmadı, yalnızca başka bir yerde, kendi sade dünyasında yaşamına devam ediyor... Genel olarak Küçük Prens bana sadeliğin ne kadar derin olabileceğini, sevginin sorumluluk gerektirdiğini ve büyümenin aslında bazı şeyleri unutmak olduğunu gösterdi.. Kitabı bitirdikten sonra uzun zaman düşünmeye devam etdim. Bence bir kitabın bu kadar düşündürmesi, kitabın gerçek gücüdür... Okurken zevk aldığım bir kitap oldu. Teşekkürler Antoine de Saint-Exupéry Hoşçakal Küçük Prens Küçük gezegeninde umarım mutlusundur.. Karşılaşmamız dileğiyle... Yeni okuyacak olanlara İyi okumalar...)))
Alıntı
Küçük PrensAntoine de Saint-Exupéry · Can Çocuk Yayınları · 2015280,1bin okunma
·
69 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.