O dönemin en duru diliyle yazılmış olsa da başlarda bazı cümlelerin anlamını çıkarmakta zorlanıyorsunuz fakat sonra olaylar sizi öyle bir içine çekiyor ki akıp gidiyor kitap…
Osmanlı yönetimindeki Arap yarimadasinin halini, Osmanlının oraları neden elinde tutamadigini anlamak için mutlaka okunması gerekiyor. Zeytindağı'nı seve seve okudum. Zaten başladıktan sonra yarıda bırakmak mümküm değil diye düşünüyorum. Behçet Kemal Çağlar'ın ifadesiyle 'bu vatan evlatları tarafından okunması adeta bir borç ve bir vazife' olan kitap...