Fidan Hanim.. Gerçek bir hayat hikayesi..
Yer yer bunalsam da hüzünle okuduğum bir kitap oldu.
Okumuş, başarılara imza atmış ama bahtsız bir kadın Fidan hanim. Gençliğinden yaşlılığına kadar başından türlü kötülükler geçmiş, hayatla savaşan biri. Okurken gerçekten bu kadar da olmaz diyorsunuz, bu kadar olay da bir insanın başına gelmez. Günlük dizi ajitasyonu gibi geliyor insana ama son sayfada gerçek hayattan alındığını okuyunca üzerime bir ağırlık çöktü. Fidan hanımın acılarının altinda ben ezildim sanki.
Kitap yazarın diğer kitaplarına göre daha ruhsuz bunu kabul ediyorum. Bu kadar hüznü daha derin yazabilirdi ama ben nasıl yazdığından çok neyi yazdığına odaklandim. O yuzden bu kitaba asla önermiyorum diyenlere ben de " asla katılmıyorum. " Bazen nasıl yazıldığına değil, ne hissettirdigine değil icindeki hikayeye, ne anlattığına bakmalı insan. Ben okuduğuma pişman değilim empati yapmadan ben olsam ne yapardim diye sorgulamadan duramadim kitap boyunca.