​"Küçük Bir Kitap, Dev Bir Soru: Gerçek Nedir?"
9/10
·72 syf.··
Beğendi
·
2025 67. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 22 Aralık 2025 00:00
Eğer bugünlerde hayatın hızı, gerçeklerin kuruluğu ve "mantıklı olma" zorunluluğu sizi biraz yorduysa, bu kitap tam da aradığınız kaçış noktası olabilir. Kitap, iş gezisi için Çin’de bulunan, Batılı bir iş adamının gözünden anlatılıyor. Bu adam, kaldığı lüks otelin tuvalet görevlisi olan Bayan Ming ile tanışıyor. Bayan Ming’in bir sırrı var: Çin’in katı tek çocuk politikasının uygulandığı bir dönemde, tam on çocuğu olduğunu iddia ediyor. Okurken ilk hissettiğim şey, o tanıdık "şüphecilik" oldu. "Bu imkansız" diyordum anlatıcıyla birlikte, Bayan Ming ya yalan söylüyor ya da hayal dünyasında yaşıyor. Ama sayfalar ilerledikçe, yazar beni öyle bir noktaya getirdi ki, gerçeğin ne olduğundan ziyade, hikayelerin ruhumu nasıl beslediğiyle ilgilenmeye başladım. Başlarda her şey belirsiz ve kafa karıştırıcıyken, Bayan Ming her bir çocuğunu anlatmaya başladığında o sis dağıldı ve yerine sıcacık bir güneş doğdu. Her bölümde "Acaba bu sefer hangi çocuğunu anlatacak?" diye merak ederken buldum kendimi. Her bir çocuk, aslında insan doğasının farklı bir yanını, bir erdemi ya da bir kusuru temsil ediyor gibiydi. Kitabın satır aralarında Çin bilgeliği, Konfüçyüs öğretileri ve hafif bir hüzün gizli. Okurken hem Bayan Ming’in yalnızlığına üzüldüm hem de kurduğu o kalabalık dünyanın neşesine ortak oldum. Kitabı bitirdiğimde kendime şu soruyu sordum: "Bizi biz yapan şey yaşadığımız somut gerçekler mi, yoksa kendimize anlattığımız hikayeler mi?" Bayan Ming, sadece bir karakter değil; o, hayal gücünün bir direniş biçimi olduğunun kanıtı. Schmitt’in dili o kadar duru ki, gereksiz hiçbir süsleme yapmamış. Modern dünyanın unuttuğu o ince nezaketi hatırlatıyor insana. Eğer her şeyin bu kadar net ve renksiz olmasından yorulduysanız, Bayan Ming ve onun o "hayali" ailesiyle tanışın derim. Herkese bol kitaplı günler ve keyifli okumalar diliyorum.
1000Kitap
Bayan Ming'in Hiç Olmayan On ÇocuğuEric Emmanuel Schmitt · Doğan Kitap · 20257,5bin okunma
·
2.741 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Sayfa sayısı az bile olsa çok derin bir kitaptı bende severek okudum. Kitabın finalinde çok keyiflenmiştim. Sizde çok güzel aktarmıssınız ellerınize sağlık
osᴍᴀɴ şᴀʜɪ̇ɴ
Gönderi Sahibi
İlginiz ve nazik yorumunuz için çok teşekkür ederim. Kitabın derinliğini ve finalin etkisini paylaşabiliyor olmak çok güzel. Keyifli okumalar dilerim.🙏🏼