Gregor, bir sabah uyanınca kendini böcek olarak bulur ve hikaye başlar.
Okuyunca belki düz bir hikaye gibi gelebilir ama üzerinde biraz düşününce farklı bir anlam kazanıyor. Kitabı bitirdikten sonra 'ee yani' dedim. Çok abartılmış bir kitap gibi geldi. Ama biraz kitap üzerine düşününce öyle değilmiş dedim.
Kendinizi çok önemli biri gibi hissederken, bir anda tepe taklak olunabiliyor her şey. Bir anda bir şey oluyor ve tüm yaptıklarınız unutulup değersiz biri olup çıkabiliyorsunuz. Kimseye hissettiğinizi anlatamıyor kendi içinizde dönüşümün sancısını taşıyorsunuz. Beklemediğin kişilerden hiç ummadığın hareketler görüyorsun ve bu kırgınlıklarını Gregor'un sırtında taşıdığı elma gibi taşıyorsun. Franz Kafka bunu böceğe dönüşmek olarak yorumlamış.
Okumanızı tavsiye ederim.
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268,1bin okunma