Yazarın kitaplarını çabucak topladım.İstanbul'a geldiğinde bir söyleşi yapılmış.Sadece bir kesit izledim internetten.Sorulara cevap verişi ve insanlara hitabı,ne konuşuldu konuyu bile hatırlamıyorum.Ama o kadar hoş ki üslubu,muzip,kitaplarını topladım hızla.Hüznün Fiziği ve Zaman Sığınağı elimde var.Bahçıvan ve Ölüm kitabı da yolda.Doğal Roman ile başladım ben.İlginç bir arka kapak yazısı ve ilginç bir ön kapak resmi.
Yazarımız eşi ile boşanma aşamasında.Açılışta bir rüya karşılıyor bizi.Kurguda bu boşanmayı önemsiz bir ayrıntı gibi ara ara okuyoruz.Cam önündeki ölü sinekler,tuvalet,başka romanlarda lafı olmayan detaylar o boşanma mevzusundan daha ehemmiyetli anlatılıyor.Dramatizasyon yok.Yazarın kabul etmişliği sanırım beni çeken.Hayatında sarsıcı bir dönüm noktası var,uçuşan sinekler kadar değerli değil miydi?Belki de değildi.
Seviyorum yazarı.Anlıyorum.Hangi noktada anladığıma ikna olduğumu bilmiyorum.Hisleri geçti sanki.Güzel yazıyor.
Dip not:121.sayfada bal arıları ile ilgili kısım düşündürdü.