Kalp Saati bitti.
90 yaşında hâlâ “Nasıl faydalı olabilirim?” sorusunun peşinde olan bir terapistin zihnine misafir olmak…
Yalom’un şimdi ve buradaya verdiği kıymet, kendini danışanla eşitlemesi, tek saatlik seanslarda bile temasın mümkün olduğunu göstermesi beni gerçekten sarstı.
Sonlara doğru danışanların ona soru sormasına izin vermesi ve bu soruları savunmasızca yanıtlaması ise mesleğe dair bildiğimi sandığım pek çok şeyi yeniden düşünmeme neden oldu.
Ve kitap bitiminde zihnimde yankılanan şey şu: Terapideki iyileşme özünde insan insana ilişkiden geçiyor
Yıl sonuna tam yakışan; yavaşlatan, düşündüren, insana dokunan bir kitap.