·128 syf.··Beğendi
···Okunma: 29 Nisan 2018 23:57 Nietzsche'nin kendine has üslubuyla temelde Hristiyanlık üzerine ağır eleştirilerini dinler üzerine yöneltiyor. Filozofun yazım tarzına alışmak için bir kaç kez okumak gerekiyor. Aksi halde "ne diyor lan bu değişik" der kalırsınız. Ruhban sınıfının kurgusal bir din oluşturduğunu ve bununla insanlığı sarmaladığını anlatıyor. Kitapta çok fazla yazım hatası var. Kendi oluşturduğu "üst insan" ve "süper toplum" fikirlerini de açıklıyor. Güce tapan biri, merhamet, eşitlik, hak ve özgürlük kavramlarını reddediyor. Doğal seleksiyonla insanın arınacağını ve yükseleceğini savunuyor. Hayalindeki toplumun kast hiyerarşisine sahip olduğu ve en tepeye kendi grubunu yani entelektüelleri koyduğunu belirtmeye gerek yok. Nietzsche yi tanımak adına okunabilir.