Stres sandığımız gibi hayatın düşmanı değil
Doğru anlaşılmadığında bizi yoran ama doğru yönetildiğinde insanı olgunlaştıran bir güç
Kitabı okurken en çok hoşuma giden şey stresin ne yüceltilmesi ne de şeytanlaştırılmasıydı
Yani stresten tamamen kurtulmak gibi gerçekçi olmayan bir vaat sunmuyor
Aksine stresin hayatın doğal bir parçası olduğunu ve asıl meselenin ona verdiğimiz tepkiler olduğunu söylüyor
Kitap stresin sadece zihinsel bir şey olmadığını
Bedeni ve davranışları da içine alan bir süreç olduğunu çok net anlatıyor
Aynı olayda bazı insanların yıkılırken bazılarının neden daha sakin kalabildiğini açıklaması benim için özellikle aydınlatıcıydı
Burada farkı yaratan şey olayların kendisi değil
Onları nasıl algıladığımız ve nasıl yorumladığımız
Bence kitabın en güçlü yanı okuyucuyu suçlamaması
Yanlış yapıyorsun demiyor
Bak başka bir yol da var diyor
Bu yüzden sert değil
Daha çok güvenli bir rehber gibi hissettiriyor
Zaman yönetimi beklentiler mükemmeliyetçilik kontrol ihtiyacı
Bunların hepsi stresin gizli kaynakları olarak ele alınıyor
Okurken insan kendini yakalıyor
Evet ben burada kendime fazla yükleniyorum
Bunu gerçekten kontrol etmek zorunda mıyım diye sorarken buluyorsun kendini
Tabii kitap tamamen duygusal bir akışta değil
Yer yer akademik dili hissediliyor
Bazı bölümler tekrar ediyor
Bu da kitabı hızlıca tüketmekten çok okuyup sindirmeyi gerektiriyor
Genel olarak bana şunu öğretti
Stresle savaşmak yerine onunla bilinçli bir ilişki kurmak insanı daha güçlü ve daha dengeli yapıyor
Hayatı kontrol etmeye çalışmak yerine kendini yönetmeyi öğrenmek asıl mesele
Bu kitap stresli olduğun bir anda değil
Stresli olmamak için kendini inşa ederken okunması gereken bir kitap