Osamu Dazai’nin okuduğum ilk kitabı.. Kitap yazarın hayatı ile paralellik göstermektedir. Kitapta ‘soytarı’ olarak bahsettiği karakterin çocukluğundan ölümüne kadar iç dünyasına ve o ‘soytarı’ karakterinin dışarıdaki diğer insanlara nasıl göründüğüne nasıl düşündüğüne de yer vermektedir. Çocukluğundan ölümüne kadar geri planda kalan karakter, var olduğunu ‘burada bende varım’ dercesine kendi deyimiyle soytarılık yaparak var etmeye çalışmaktadır.
Ayrıca hayatı ile de kitap örtüşmektedir. Hayatında olan bitenlerden büyük bir kesit de içeriğe yansımıştır. İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai