8/10
·160 syf.··
2026 5. kitabı
·
14 saatte okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2026 21:53
Afrika edebiyatı ve sömürge dinamikleri üzerine çok okuma yapmış bir okur değilim, bu sebeple kitaptaki sembolik öğelerin çoğunu kaçırmış gibi hissediyorum. Buna rağmen kitap çok akıcı ve düşündürücüydü. Özellikle Hüsna etrafında gelişen olaylar ne yazık ki bizim coğrafyamızdanmış gibi hissettirdi. Mustafa Said kitabın sonlarına kadar çok gizemli bir karakter olarak kaleme alınmış. Ben şahsen tersine göç ve Mustafa Said’in basit çiftçi hayatını benimseme motivasyonları hakkında düşünmeye devam ettim. Genel olarak her seviyeden okur için keyifli kısa bir roman, Afrika edebiyatı için iyi bir giriş olduğunu düşünüyorum. Ufak bir not: Ayrıntı yayınevi birinci baskı künyesinde kitabın orijinal adı olarak İngilizcesi yazıyor, umarım bunu sonraki baskılarda düzeltmişlerdir.
Kuzeye Göç MevsimiTayyib Sâlih · Ayrıntı Yayınları · 2016493 okunma
·
27 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.