·464 syf.··Beğendi
···Okunma: 11 Ocak 2026 19:16 Bazen insanı hayatta tutan şey aşk değil, merhamettir.”
Merhabalar canlarım
Ben geldim ve bugün sizlere, daha önce askeri kurguda kalemiyle tanıştığım ve severek okuduğum bir yazarın, bu kez bambaşka bir kurgusuyla geldim
Meryem Soylu’dan Asya ile sizlerleyim
Asya, üniversite yıllarında tam bir yıl boyunca peşinden koştuğu adamla sevgili olur. Ancak ne yazık ki bu adam tarafından kandırılır ve birlikte olurlar. Bu birlikteliğin ardından Asya hamile kalır
Daha bu durumu bebeğinin babasına söyleyemeden, adam Asya’dan ayrılmak ister… (İşte burada içimden bir şeyler koptu )
Asya’nın ailesi, bir bayılma sonrası bu hamileliği öğrenir. Öğrendikleri an ise Asya için adeta kıyametin başlangıcı olur. Babası ve abisi tarafından hem ağır hakaretlere hem de şiddete maruz kalır
Hatta babası, abisinden Asya’yı öldürmesini ister… (Okurken nefesimi tuttum, elim ayağım titredi)
Bunun üzerine tren garına giderler. Tam abisi Asya’yı vuracakken, biri ortaya çıkar…
O kişi; semtte, mahallede herkesin parmakla gösterdiği, sözüne güvenilen, mertliğiyle bilinen Ömer Asaf’tan başkası değildir
Ömer Asaf, o gün doktordan aldığı bir haberle yıkılmıştır ve nereye gittiğini bilmeden ayakları onu tren garına sürükler. Orada gördüğü manzara karşısında şok olur:
Rayların üzerinde, ağzı yüzü kan içinde, eli karnında bir kadın…
Babası ve abisinin niyetini anlayan Ömer Asaf, hem Asya’yı hem de karnındaki bebeği kurtarmak için büyük bir cesaretle ortaya çıkar.
Asya’nın babası ve abisine, kızı isteyeceğini ve onunla evleneceğini söyler
(İşte o an “adamlık” budur dedim )
Asya ise bu evliliği hiç istemez. Çünkü sevdiği adam, çocuğu olduğunu öğrenirse ona geri döneceğini düşünüyordur… (Ah be Asya, keşke kendine biraz daha kıyamasaydın )
Bu sırada Ömer Asaf, ailesine doğru düzgün bir açıklama yapmadan Asya’yı sevdiğini söyleyerek istemeye gitmek istediğini dile getirir.
Annesi Neriman Hanım, oğlunun yıllardır kabul etmediği evliliğin bir anda ve istemediği bir kızla olmasını bir türlü kabullenemez
Aile arasında isteme yapılır ve iki gün sonra nişan olacağı için alışverişe çıkılması gerekir.
Asya’nın planı ise alışveriş sırasında annesinin yardımıyla bu evlilikten kaçmak, sevdiği adamın yanına gidip çocuğu haber vermektir… (Bu planın içime sinmediğini itiraf ediyorum )
Alışveriş günü her şey yolunda giderken, Asya arabadan ineceği sırada Ömer Asaf, onunla konuşmak istediğini söyler…
(Burada duruyorum, daha fazlası spoiler olur )
Kendi yorumuma gelecek olursam:
Kitabı gerçekten çok ama çok sevdim
Akıcı, sade ve hızlı ilerleyen bir anlatımı vardı. Yormayan ama duyguyu iliklerine kadar hissettiren bir kurgu…
Ömer Asaf ise…
Gerçekten mükemmel bir erkek karakter
Merhameti, dürüstlüğü, Asya’yı sahiplenişi, herkese karşı onu koruyuşu… Resmen bebek gibi bir adam
Asya’nın yaşadıkları ise insanın içini acıtıyor. Aldatıldığını öğrenmesi, hamileliği, zorla yapılan bir evlilik ve tanımadığı bir adam…
Tüm bunların arasında sıkışıp kalmış bir kadın… (Yer yer çok üzüldüm, yer yer sarılıp “yalnız değilsin” demek istedim )
Kitap ilahi bakış açısıyla yazılmıştı ve ara ara iki karakterin ağzından okumak hikâyeyi daha da güzelleştirmişti
En nefret ettiğim karakterler:
Evli bir adama yaklaşmaya çalışan Oya
“Oğlumun iyiliğini düşünüyorum” diyerek gelinine saygısızlık yapan Neriman Hanım
Ve tabii ki her türlü şerefsizliği yapan Bora
Ömer Asaf ve Asya arasındaki ilişki o kadar tatlı ve yavaş yavaş şekillendi ki…
Asya’nın güvenini sabırla kazanan, kalbinde karısına kocaman bir yer açan Ömer Asaf; sabrı, merhameti ve küçük ama değerli detaylarıyla kalbimi fethetti
Eğer sizler de soft, duygu yüklü, merhamet temalı kurguları seviyorsanız;
Asya’yı mutlaka okuyun derim
(Okurken hem içim acıdı hem de umutla doldu )