Asya Kitap Yorumum
10/10
·464 syf.··
Beğendi
·
2026 5. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Ocak 2026 19:16
Bazen insanı hayatta tutan şey aşk değil, merhamettir.” ‎ ‎Merhabalar canlarım ‎Ben geldim ve bugün sizlere, daha önce askeri kurguda kalemiyle tanıştığım ve severek okuduğum bir yazarın, bu kez bambaşka bir kurgusuyla geldim ‎Meryem Soylu’dan Asya ile sizlerleyim ‎ ‎Asya, üniversite yıllarında tam bir yıl boyunca peşinden koştuğu adamla sevgili olur. Ancak ne yazık ki bu adam tarafından kandırılır ve birlikte olurlar. Bu birlikteliğin ardından Asya hamile kalır ‎Daha bu durumu bebeğinin babasına söyleyemeden, adam Asya’dan ayrılmak ister… (İşte burada içimden bir şeyler koptu ) ‎ ‎Asya’nın ailesi, bir bayılma sonrası bu hamileliği öğrenir. Öğrendikleri an ise Asya için adeta kıyametin başlangıcı olur. Babası ve abisi tarafından hem ağır hakaretlere hem de şiddete maruz kalır ‎Hatta babası, abisinden Asya’yı öldürmesini ister… (Okurken nefesimi tuttum, elim ayağım titredi) ‎Bunun üzerine tren garına giderler. Tam abisi Asya’yı vuracakken, biri ortaya çıkar… ‎O kişi; semtte, mahallede herkesin parmakla gösterdiği, sözüne güvenilen, mertliğiyle bilinen Ömer Asaf’tan başkası değildir ‎ ‎Ömer Asaf, o gün doktordan aldığı bir haberle yıkılmıştır ve nereye gittiğini bilmeden ayakları onu tren garına sürükler. Orada gördüğü manzara karşısında şok olur: ‎Rayların üzerinde, ağzı yüzü kan içinde, eli karnında bir kadın… ‎ ‎Babası ve abisinin niyetini anlayan Ömer Asaf, hem Asya’yı hem de karnındaki bebeği kurtarmak için büyük bir cesaretle ortaya çıkar. ‎Asya’nın babası ve abisine, kızı isteyeceğini ve onunla evleneceğini söyler ‎(İşte o an “adamlık” budur dedim ) ‎ ‎Asya ise bu evliliği hiç istemez. Çünkü sevdiği adam, çocuğu olduğunu öğrenirse ona geri döneceğini düşünüyordur… (Ah be Asya, keşke kendine biraz daha kıyamasaydın ) ‎ ‎Bu sırada Ömer Asaf, ailesine doğru düzgün bir açıklama yapmadan Asya’yı sevdiğini söyleyerek istemeye gitmek istediğini dile getirir. ‎Annesi Neriman Hanım, oğlunun yıllardır kabul etmediği evliliğin bir anda ve istemediği bir kızla olmasını bir türlü kabullenemez ‎ ‎Aile arasında isteme yapılır ve iki gün sonra nişan olacağı için alışverişe çıkılması gerekir. ‎Asya’nın planı ise alışveriş sırasında annesinin yardımıyla bu evlilikten kaçmak, sevdiği adamın yanına gidip çocuğu haber vermektir… (Bu planın içime sinmediğini itiraf ediyorum ) ‎Alışveriş günü her şey yolunda giderken, Asya arabadan ineceği sırada Ömer Asaf, onunla konuşmak istediğini söyler… ‎(Burada duruyorum, daha fazlası spoiler olur ) ‎ ‎ Kendi yorumuma gelecek olursam: ‎Kitabı gerçekten çok ama çok sevdim ‎Akıcı, sade ve hızlı ilerleyen bir anlatımı vardı. Yormayan ama duyguyu iliklerine kadar hissettiren bir kurgu… ‎ ‎Ömer Asaf ise… ‎Gerçekten mükemmel bir erkek karakter ‎Merhameti, dürüstlüğü, Asya’yı sahiplenişi, herkese karşı onu koruyuşu… Resmen bebek gibi bir adam ‎ ‎Asya’nın yaşadıkları ise insanın içini acıtıyor. Aldatıldığını öğrenmesi, hamileliği, zorla yapılan bir evlilik ve tanımadığı bir adam… ‎Tüm bunların arasında sıkışıp kalmış bir kadın… (Yer yer çok üzüldüm, yer yer sarılıp “yalnız değilsin” demek istedim ) ‎ ‎Kitap ilahi bakış açısıyla yazılmıştı ve ara ara iki karakterin ağzından okumak hikâyeyi daha da güzelleştirmişti ‎ ‎ En nefret ettiğim karakterler: ‎Evli bir adama yaklaşmaya çalışan Oya ‎“Oğlumun iyiliğini düşünüyorum” diyerek gelinine saygısızlık yapan Neriman Hanım ‎Ve tabii ki her türlü şerefsizliği yapan Bora ‎ ‎Ömer Asaf ve Asya arasındaki ilişki o kadar tatlı ve yavaş yavaş şekillendi ki… ‎Asya’nın güvenini sabırla kazanan, kalbinde karısına kocaman bir yer açan Ömer Asaf; sabrı, merhameti ve küçük ama değerli detaylarıyla kalbimi fethetti ‎ ‎Eğer sizler de soft, duygu yüklü, merhamet temalı kurguları seviyorsanız; ‎Asya’yı mutlaka okuyun derim ‎ ‎(Okurken hem içim acıdı hem de umutla doldu ) ‎ ‎ ‎
AsyaMeryem Soylu · Parola Yayınları · 2024165 okunma
·
37 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.