Merhaba, sizlere beni çok etkileyen bir kitap ile geldim. Semra ile, Alfa Kitap çıkan, @akyuz_sinan kaleminden, #incirkuşları kitabını okudum. Öncelikle kitap tarihi roman ve 328 sayfa. Gerçek olaylardan esinlenerek yazılan bir kitaptı. Hıristiyan Sırp’lar ve Müslüman Boşnak’lar bir arada yaşarken, komşu ve dost iken, düşman olmaları ve Boşnak’lara yapılan soykırımı anlatıyor. Kitap her ne kadar akıcı ve yalın olsa da olayları okumak çok zordu. Yaşanılan şeylerin bir şekilde gerçek olduğunu bilmek beni çok sarstı. Boğazımda düğüm ve gözümde yaş ile okuduğum bir kitap oldu. Gerçekten çok etkileyici bir kitaptı. Kadınların, çocukların, yaşlıların ve genç adamların yaşadıkları zulüm dayanılacak gibi değildi. Etkisinden uzun süre çıkamayacağım bir kitap oldu. Zaten yazarın kalemini çok seviyordum ama bu kitabı beni en çok etkileyen ve sevdiğim kitabı oldu. Kesinlikle herkesin okuması gereken ve tarihin gerekten bilinmesi gereken zamanlarından biri. Herkesin okumasını tavsiye ediyorum. Sevgiyle kalın.
Suada, Müslüman bir Boşnak kızıydı. Konservatuar okurken karşısına çıkan Müslüman Boşnak gencine aşık olur. Fakat Hıristiyan bir Srıp genci de Suada’ya aşık olmuştur. Suada ona karşılık veremeyeceğini, başkasını sevdiğini söyler. Fakat genç Vukadin, hırsı gözünü kör etmişti ve bir gün acı bir şekilde karşılaşacakları belliydi. Tarık ile Suada mutluyken, Saraybosna’nın ele geçirilmesi ve bir zamanlar dost bildiklerinin düşman olması ve savaşın başlaması ile ayrı düşerler. Suada savaş başladığında baba evinde olduğu için Bosna’ya dönemez. Tarık ise Yeşil Bereliler Birliğine katılmıştı. Suada günlerini evinde ailesi ile haberleri üzülerek izlerken sonunda evlerine sırplar dayanır. Çok acı bir şekilde ailesinden koparılır ve Vukadin ile tekrar karşılaşması da böyle olur. Suada, Vukadin elinden kurtulacak mı? Başına neler gelecek? Tarık’a ne oldu? Soruların cevapları kitapta. Başına gelenler buraya yazabileceğim şeyler değil. Ama kalbinizin kaldıramayacağı acı olaylar yaşayan kadınların hikayesi bu. Ne yazık ki gerçek olması olayları daha da kötü yapıyor. Bunu bilerek okumanızı tavsiye ederim. Tabi acı olaylar olsada geçmişi unutmamak adına okunması gerektiğini düşünüyorum. Tavsiyemdir. İncir KuşlarıSinan Akyüz