·112 syf.··Beğendi
···Okunma: 07 Mayıs 2018 01:15 Kısaca özetlersem,
Bir cinayet hikayesi olarak bakarsanız sıkıcı görünebilir ancak derinlerde yazar başka şeyler anlatıyor. Hikaye aslında bir sosyolojik inceleme. Toplumun ahlak yargıları, kadın-erkek ilişkileri ve rollerin dağılımı, din, hukuk, vb. toplumun tüm katmanlarından bireyler bulabilirsiniz. Bu da hikayeyi kalabalıklaştırmış. Her birey bir kurumu temsil ediyor neredeyse. Toplumun cezasının ölüm olarak belirlediği namus meselesinde bireylerden çok kirlenmişliğin temizlenmesi adına birine bedel ödettiriliyor. Suçu işleyenlerin toplumun tüm sınıflarına başvurduğu ve engellenmelerini talep ettikleri görüldüğü halde toplum onları kanalize etmiş ve nihayetinde suç işlenmiştir. Bir yanda genelev dururken diğer yanda namus meselesinin ciddiye alınması çelişkiler yumağı. Hikayeyi anlatanın dahi arkadaşının masum olup olmadığını anlamak için araştırma yapması, tüm tanıkları konuşturması ve nihayetinde sonuca ulaşamaması. Son cümle her şeyi özetliyor aslında
"- Santiago, yavrum, neyin var?
- Beni öldürdüler, Wene Hala."