Gayet sade ve dokunaklı bir hikayeydi, böyle sıradan, basit ve olağan hayatları çok özlemişim.
Okuduğum çoğu kitapta çetrefilli olaylar, hüsrana uğrayan veya kurtuluşa ulaşan hayatlar, yüceltilmiş veya alçaltılmış karakterler bulunmaktaydı.
Oysa Clarissa’nın hayatı o kadar duru ve güzel ki.
Bazen hayatı esrarengiz kılan onun son derece olağan olmasıdır. Basit ve dengeli, sükunet içinde ve huzur verici. Trajedik, sürükleyici ve fantastik kitaplardan zevk aldığım kadar zevk aldım.
Ne yazık ki Stefan ZweigClarissa’yı tamamlayamadan ölüyor ve eser yayıncısı tarafından tamamlanıyor.
Bu yüzden Clarissa’nın bir sonu yok. Bu son tamamen okurun hayal gücüne bırakılmış.
Bu güzel eserin yarım kalması beni üzdü ama yine de keyifle okudum.
Saygılarımla.A O K13/01/2026ClarissaStefan Zweig