İyi ki Yazmış
9/10
·400 syf.··
2026 4. kitabı
·
31 günde okudu
·
Okunma: 07 Şubat 2026 01:03
Kitap 1950 öncesi Türkiye'sinin sorunlarını, çelişkilerini, olamayışlarını anlatarak başlıyor. Bir çoğu ortadan kalkmış sadece kokuları bizlere miras kalmış sorunlara işaret ediyor o dönem için. Bu bağlamda nereden başladım bu kitaba şimdi dedim. Lakin ilerledikçe genelde Türkiye özelde Ankara belgeseli izliyor izlenimine kapıldım. Ömrünün yarıdan fazlasını Ankara'da geçiren birisi olarak eski Ankaraya dair bu anlatıları ilgili ile dinledim. Bu arada storytel den Allah razı olsun böyle bir kitaba el attığı için. Türkiye'nin o dönemki sorunlarına değinecek olursak esasen sorunlar değişmiş ancak cahilliğimiz, anlayışsızlığımız, şehirli olamayışımız baki kalmış. Bu tür yarı günlük tarzı hikayeler bahsi geçen yer ve zamandaki problemlere işaret etmesi hasebiyle bence çok kıymetli. Her ne kadar başlangıçta pişmanlık hissetsem de araştırınca kitap yazdığı için baskı gören ve hakkında dava açılan birisi olduğu için bakış açımı değiştirdim. Bu kitaplar yazıldığı için biz o gün yaşanan problemlerin bazılarını şuan yaşamıyoruz. Hem o günlere göz atmak kısa bir Ankara turu atmak hem de ülkemiz insanının bilinç altına yolculuk yapmak için okunmaya değer bir eser olduğunu kanaatindeyim. İyi okumalar dilerim.
Ölmeye YatmakAdalet Ağaoğlu · Everest Yayınları · 20195,7bin okunma
·
36 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.