Kitap okumayı bana sevdiren yazar,
Büyük üstad Aziz Nesin...
Müfredat dışı kitaplarda ilk okuduğum kitabı 1981 yılında bir dostumun bana hediye etmiş olduğu, Sondan Başa ve Ah Biz Eşekler ile başlayan kitap okuma alışkanlığım bugünlere kadar sürmekte...
Aziz Nesin üstadın türk edebiyatında apayrı bir yeri vardır, sorgulayan, güldürürken düşündüren en keskin eleştirileri mizahla harmanlayan bir kaleme olağan üstü bir zekâya sahip bir yazarımızdır.
Kitabın konusuna gelince,
Kitap, Zeynep ve Ahmet adında iki ilkokul öğrencisinin birbirlerine yazdıkları mektuplardan oluşuyor. Zeynep İstanbul’da, Ahmet ise Ankara’dadır. Bu iki çocuk, mektuplarında okuldaki öğretmenlerini, ailelerini ve çevrelerindeki yetişkinlerin tutarsızlıklarını kendi saf ama keskin bakış açılarıyla anlatmaktalar.
Eserde; yetişkinlerin ikiyüzlülükleri, yalanları, toplumdaki adaletsizlikler ve eğitim sistemindeki aksaklıklar mizahi bir dille anlatılıyor. Nesin, çocuk bakış açısını kullanarak hem eğlenceli hem de sarsıcı bir gerçeklik sunuyor. Sonuç olarak kitap, güldüren ama aynı zamanda düşündüren, çocukların gözünden büyükler dünyasını sorgulatan etkileyici bir Aziz Nesin eseri.
Kitabın bitimine doğru şöyle bir değerlendirme yapılmış, onunla bitirelim.
Onat Kutlar haklı: "Büyüklerin dünyasını, iki yüzlülüklerini, yalanlarını, toplumdaki haksızlıkları, eğitim alanındaki saçmalıkları çocuk gözüyle veren bu yapıt okunmalı.