Normal kitap boyutundan küçük, dil ve üslup olarak da genç yaş okuyucu düşünülerek hazırlanmış bir eser. İsmail Gezgin liseyi yeni bitirmiş, yks sonucu bekleyen bir gencin, yaz tatili boyunca Karia antik kentinde sezonluk işçi olduğu bir kurgu oluşturmuş. İlk günden itibaren arkeolojinin ne olduğu, nasıl çalıştığı, insan hayatına ne kattığı, çalışma yöntemleri gibi genel ve özel bir çok konu başlığı diyalog ortamında okuyucuya sunuluyor. Gencimiz haftalık olarak antik kentin ayrı ayrı alanlarındaki kazılarda çalışıyor, bize de böylece antik dünyanın, o zamanki kent yaşamının, o insanların din, siyaset ve kültürlerinin izlerini nasıl sürdüklerini gösteriyor. Bir oturuşta okudum, çok akıcı ve keyifli bir okumaydı. Keşke herkes okusa diye içinden geçirdiğiniz kitaplar olur ya, bu kitap bana tastamam bu duyguyu verdi. Bu ülkenin çocukları ve gençleri bilinçlense, geçmişten geleceğin nasıl inşa edileceğini bilerek, ülkesinin arkeolojik zenginliğinin önemini anlayarak büyüse, birşey değişirdi diye düşünmeden edemedim. Zaten ben İsmail Gezgin ne yazsa okurum diyerek, her kitabını alıyorum. Hiç de hayal kırıklığı yaşamadım.
Gençlerle Baş Başa: Arkeoloji