Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Kasabamız: Kasaba ve Mayıs Sıkıntısı
Kasaba filminin sahnelerinin geriye dönük bir şekilde Mayıs Sıkıntısı’ndaki film çekiminin parçaları olarak tekrar sahneleyerek, Ceylan ilk filmini yapıbozuma uğratıp sarsar. Bir yandan Kasaba’nın yapay bir birleşim, karmaşık ve kurulmuş bir temsil olduğunu göstererek her türlü natüralizm eğilimini veya iddiasını çürütür; diğer yandan filmin kasvetli havasını komedi ve oyunbazlıkla dağıtır. Ceylan’ın iğneleyici mizah anlayışı burada çok barizdir. Son derece iyi kotarışmış, keskin ironiler vardır. Örneğin kendini beğenmiş Muzaffer’in ailesini filme çekmesinin filme çekilmesinde, Ceylan bilfiil kamera için performans sergileyen kendi ailesini filme çeker: Sonuç olarak ihtiyar Dede Emin gene Emin Ceylan tarafından, eşi Fatma ise Fatma Ceylan tarafından oynanır. Dolayısıyla Ceylan’ın gerçek hayattaki akrabalarının şimdi (“Muzaffer’in filmi”nde) sıradan yaşlı köylüler, bambaşka insanlar olarak Muzaffer’in ailesini oynadığını görürüz. Dahası, Kasaba’yı çeken sinemacı rolünde olduğu için, Muzaffer burada bizzat Ceylan rolünü oynamakta veya böyle konumlandırılmaktadır. Ceylan bu fırsatı kendini ciddiye almamanın mizahını yapmak için sonuna kadar kullanır; auteur olarak film yönetmenini şüphesiz hiç pohpohlamadan esprili bir biçimde sunar
7 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.