Bu kitap insanlığın uyanmasını sağlıyor. Bana da kitap okuma alışkanlığı kazandırdı. Okurken sürekli günümüzde yaşanan olayları sık sık düşündürdü.
İnsan ırkı günümüzde gerilemeye devam etmektedir. Romanda da anlatıldığı gibi insanlık düşünmekten, sorgulamaktan ve analiz etmekten aciz bir varlıktır. Bu sayede devlet insanları istediği gibi yönetebilir, çünkü buna karşı sesini çıkartabilecek kimse yoktur. Fahrenheit 451'in en büyük mesajı buydu bence. Bu romanın geçtiği evrende kitap okumak bir suç haline gelmiştir. Toplum okuyamadığından ve araştıramadığından ötürü bilinçsiz birer köle haline gelmişlerdir. Ana karakterimiz Montag'de sorgulamaya başlar ve daha sonrasında uyanıp sisteme karşı çıkar. İnsanların okumasını, bilgilenmesini sağlamak için elinden geleni yapar. Aslında toplumun çoğunluğu Montag gibi uyanabilseydi yaşadığımız dünyayı bir ütopyaya çevirebilirdik...
Velhasılıkelam Fahrenheit 451'i sadece bir sansür eleştirisi olarak görmemek gerek. İnsanlık distopyaları ciddiye alıp harekete geçmediği sürece geleceğimiz tıpkı bu romanda yazıldığı kadar korkunç olacak.