Bizler böyleyken pek kalkınamayız...
10/10
·200 syf.··
Beğendi
·
2026 6. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 03 Şubat 2026 13:01
Aziz Nesin yine yapmış yapacağını. Okurken hem güldüm hem de düşündüm. Toplumumuzdaki eksiklikleri öyle güzel ve mizahi bir dille kaleme almış ki bitsin istemedim. Kitap kısa kısa yirmi öyküden oluşuyor. Ve bence hepsi hayatın içinden. 1980'li yıllarda yazılsa da hala güncelliğini koruyor. O zamanları okuyunca toplum olarak hâlâ yerimizde saydığımızı üzülerek görüyorum. Çünkü mücadele ettiğimiz problemler hâlâ aynı. Eğitimin, vicdanın, ahlâkın eksik olduğu toplumda maalesef sorunlar hep aynı kalıyor sadece kişiler ve zaman değişiyor. Kitapta ki favori öyküm; "Du Bakali N'olecak" öyküsü. Ve sanırım toplum olarak hâlâ "du bakali n'olecak" kısmındayız. Her öykü ayrı bir toplumsal sorunu işlemiş, güzel mesajlar vermiş. Ve evet, biz de bu tembellik varken, hilecilik varken, boşvermişlik, aldırmazlık, sorumsuzluk varken, adamsendecilik, umursamazlık, baştan savmacılık varken, israf varken, kazıkçılık varken, böyle bir ahlâk varken, bu değerbilmezlik, bu kafa, bu tutarsızlık, rüşvetçilik, bilgisizlik, bu gelgit varken, bugün git yarın gel varken hakikatten nah kalkınırız. Aman ellere dikkat, sonra karakolluk olmayın. :) Keyifli okumalar.
Nah KalkınırızAziz Nesin · Nesin Yayınları · 20221,969 okunma
·
42 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.