Çöp kutusuna cansız bedeni bırakılan Leyla'nın kalbi dursa da beyni hala çalışıyordu. Tam 10 dakika 38 saniye boyunca... Bu kısacık zaman diliminde tüm hayatı gözünün önünden geçti, Leyla'nın. Bu süre, hayata veda etmek için tanınan bir süreydi sanki. Van'dan İstanbul'a uzanan ve topraklarımızın acı gerçeklerinin kurbanı olan bir genç kızın hüzünle sona eren hayat hikayesi. Gerçek bir hayat hikayesinden esinlenilerek yazılmış, kitap. Okurken zevk aldım. Hikayesi çok ilgimi çekti. Okurken sıkıldığım bazı zamanlarda da oldu ama genel olarak hikaye beni ayakta tutmayı başardı. Özellikle sonundaki mezarlık bölümleri, çok ama çok eğlenceliydi. Yazar o kadar güzel betimlemeler yapmış ki, film izler gibiydim sanki. Okuyucuyu, bu acı dolu hayat hikayesinin içinde hem güldürmeyi hem de tarihe dair olaylara yer vererek bilgilendirmeyi başarıyor, yazar. Kitabı gerçekten çok sevdim. Bitince iyi ki okudum dedim. Sizlere de gönülden tavsiye ederim. Şimdiden keyifli okumalar dilerim.