Ahmed Arif deyince duruyorum.
Şiirleri beni bu kadar sarsan başka bir şair var mı, bilmiyorum. Bunun sebebi kesinlikle yürekten yazması. O içimizden biri. Onun şiiri “toplum” içindir.
Onun şiirleri bizdendir. Ele aldığı acılar, öfkeler, suskunluklar içimizdendir.
Yazdıkları bazen kitapların, belgesellerin, filmlerin bile taşıyamayacağı bir isyandır. 33 Kurşun gibi.
Bir belgeselin dakikalarına sığacak bir vahşeti, birkaç sayfaya nasıl sığdırdın ustam?
“Vurulmuşum
Düşüm, gecelerden kara
Bir hayra yoranım çıkmaz
Canım alırlar ecelsiz
Sığdıramam kitaplara
Şifre buyurmuş bir paşa
Vurulmuşum hiç sorgusuz, yargısız”