-Evet, sözde bir bilinç. Özellikle bizim kültürde, "Bu fani dünyada değer mi böyle yapmak," "nasıl olsa hepimizin sonu ölüm" "dünya malı, dünyada kalır" gibi laflarda kalan bir bilinç.
-Yani, söyleyenler bu söylediklerinin anlamını gerçekten kavramış değiller. Bunu mu söylemek istiyorsunuz?
-Evet, bunu söylemek istiyorum. Sıradan insan bu yaşamın geçici olduğunu, bir sonu olduğunu, ölümün her an, her yerde yaşama son verebileceğini tam kavrayamamıştır; henüz yaşamın sınırlı oluşunun bilincinde değildir.
-Savaşçı?
-Savaşçı ölümünün bilincindedir.SavaşçıDoğan Cüceloğlu