Ne Kitapsız Ne KedisizBilge Karasu'dan okuduğum ilk kitap. Dili biraz ağır olsa da, anlattıklarını o kadar bana hitap etti ki.. Bir çok konuda aynı görüşteydim kendisi ile. Mesela, elimde kitap olsa da sürekli kitap almaya devam ediyorum. Bunun cevabını işte bu deneme kitabında buldum. Karasu cevabını çok güzel açıklamış. Belli kitapların belli dönemlerde okunması gerektiğini söylüyor. Hatta mümkünse yazarın kitabı yaşta okumalıymışız. Kitabın zamanını tutturana kadar tekrar tekrar denemeli, ta ki doğru zamanı bulana kadar.
Kitapta Ne Kitapsız Ne Kedisiz, İmge Üretiminde Roman Hâlâ İlk Sırada, İletişimin Güçlükleri Üzerine Yerli Yersiz Sözler, Cinayetin Azı Çoğu, Bir Hayvanla Yaşamak, "Dostlarım Üzerine" Diye Söze Girişerek.. ve Bilge Karasu Adlı Birinin 50. Yaşı Üzerine Metin Taslağı başlıklı denemeler yer alıyor. Dediğim gibi dili biraz zor ama tek bir deneme okuyup üzerine düşünmek gayet keyifli.