·1056 syf.····Okunma: 13 Şubat 2026 10:42 Monte Kristo Kontu gerçekten hayatımda okuduğum en iyi kitaplar arasında kalacak. Böylesine çok sayfalı bir kitabın rüzgara kapılmış gibi süratle kendini okutacağını düşünmemiştim. İntikamlar alındı mı? Evet. Ama yeterli miydi? Danglars için değil. Danglars ateşlerde yansaydı yine içimi soğutmazdı. Her şeyin başlangıcı oydu. Her şeyi başlatan Danglars'dı. Babasının açlıktan ölmesine sebep oldu. 19 yaşında sevdiği kadınla onuruyla ve şerefiyle evlenmek isteyen ve umutları olan genç bir adamdı Edmond Dantes. Hainlik en mutlu akşamında, sevdiği kadınla nişanlanacağı gün onu ensesinden yakaladı ve bir gecede her şey mahvoldu. 14 yıl boyunca If şatosunda bir hücrede yaşam savaşı verdi ve Rahip Faria ile tanıştıktan sonra haksızlığa uğramış bir genç olarak değil, bilinçli bir şekilde kimlerden hesap soracağını bilen biri oldu.
Danglars'ın sona kalmış olması kötü bir denk gelişti. Sonunda Monte Kristo'nun kendi merhametine yenileceği belliydi. Tanrı'yla içsel hesaplaşmaları, ilahi adalete inanması ama bir o kadar da Tanrı'nın onu yeryüzüne intikamın kılıcı olarak gönderdiğini düşünüp kendini Tanrı'nın intikam aracı olarak görmesi de Dantès’in ruhunda derin bir çatışmaya sebep oldu. Aslında daha birçok şey söylenebilir ama nasıl yeterli hissettirir bilemiyorum. Harikaydı ya. Herkese iyi okumalar ve bol şanslar diliyorum.